Koper Card Plus

V mestnem prometu Koper uporabljamo kartični sistem z brezkontaktno Koper Card Plus kartico. Plačilo s kartico Koper Card Plus je najprej bil uvedeno na mestnih avtobusih, kasneje pa je v sistem bilo vključeno tudi plačevanje drugih storitev.

Z novim kartičnim sistemom je v mestnem prometu Koper bil uveden sodoben elektronski plačilni sistem, ki omogoča lažjo, hitrejšo in bolj fleksibilno rabo javnega prevoza. Sodoben elektronski plačilni sistem je koristen predvsem za uporabnike javnega mestnega prevoza, saj kartica omogoča podroben številčni pregled nad potniki in obremenjenost posameznih odhodov, tako, da je lažje načrtovati spremembe v shemi prog in voznem redu.

S kartico Koper Card Plus koristite tudi številne popuste in ugodnosti, ki jih samo za imetnike kartice ponujajo izbrani ponudniki v mestnem jedru Kopra. Seznam ugodnosti je na voljo na www.koper-card.si.

V mestnem prometu Koper lahko koristite tudi brezplačno prestopanje v roku 30 minut od plačila prve vožnje, možnost plačila storitev s prenosnim telefonom Moneta ter plačilo vožnje za več oseb.

BREZKONTAKNE KARTICE KOPER CARD PLUS

Brezkontaktne kartice Koper Card Plus so na voljo v 4 motivih.

VREDNOSTNA KARTICA je brez imena in je prenosna. Pri vožnji z mestnim avtobusom ta kartica omogoča brezplačno prestopanje v roku 30 minut* od validacije prve vožnje. Vrednostno kartico je možno napolniti z dobroimetjem do 50 EUR.

TERMINSKA KARTICA nadomešča personificirane mesečne vozovnice za vožnjo z mestnimi avtobusom in omogoča neomejeno število voženj v mesečnem obdobju. Kartica je izdana na ime in ni prenosljiva. Prva izdaja terminskih kartic poteka na prodajnem mestu AP Koper, Kolodvorska 11, kjer nanjo zapišemo pravico do uporabe posamezne vrste mesečne vozovnice. Za prvo pridobitev kartice so potrebni enaki dokumenti, kot za pridobitev mesečne vozovnice. Fotografija ni potrebna.

Polnjenje terminske kartice je mogoče na karotmatu in vseh drugih prodajnih mestih, kjer se veljavnost kartice za izbrani mesec podaljša s plačilom izbrane mesečne vozovnice. Poleg ali namesto mesečne vozovnice lahko na terminsko kartico naložite tudi izbrano vrednost dobroimetja (do 50 €) in ga uporabite za plačilo drugih storitev, ki so vključene v sistem kartice  Koper Card Plus. Če imate na terminski kartici naloženo veljavno mesečno vozovnico, vam sistem upošteva to in ne trga sredstev, če pa bo sistem zaznal, da na kartici ni naložene veljavne mesečne vozovnice, samodejno s kartice odšteje vrednost vožnje.

Kartica Koper Card Plus je trajna.

* Prestopanje v roku 30 minut je omogočeno le za potnike, ki so vožnjo plačali s kartico Koper Card Plus.

ZAŠČITA, IZGUBA, KRAJA KARTICE

Kartico Koper Card Plus lahko hranimo v ovitku iz mehke ali trde plastike. Ob validaciji kartice ni treba vzeti iz ovitka, ki ga lahko pripnemo na obesek ali trak, nikakor pa kartice ne smemo preluknjati, saj se v njej nahaja čip z anteno. Ob hrambi kartice v denarnici ni bojazni, da bi se druge kartice razmagnetile ali se kako drugače poškodovale. Priporočljivo je, da kartico ob validaciji vzamemo iz denarnice, saj jo validator težje ali sploh ne zazna, če so poleg kartice Koper Card Plus shranjene tudi druge brezkontaktne kartice.


Izgubo ali krajo  kartice Koper Card Plus nemudoma sporočite na številko 05 6625 105 in se nato oglasite na našem prodajnem mestu AP Koper, Kolodvorska 11. Stroški izdelave in izdaje dvojnika izgubljene ali ukradene kartice znašajo 10 € (manipulativni stroški 7,5 € + kartica 2,5 €).


Terminska kartica: ob ponovni izdaji potrebujete le osebni dokument. Ker je kartica izdana na ime, vam bomo na novo kartico lahko vrnili pred izgubo ali krajo naložene mesečne vozovnice in dobroimetje (vračilo slednjega bo mogoče šele 48 ur po prijavi izgube ali kraje).


Vrednostna kartica: ker je kartica brez imena, vračilo pred izgubo ali krajo naloženih sredstev ni mogoče.


Če kartico najdete, jo vrnite v prodajno mesto AP Koper, ki se nahaja na naslovu Kolodvorska 11, Koper.

PRODAJA IN POLNJENJE KARTIC

Kartomat omogoča tudi nakup vrednostnih Koper Card Plus kartic, kar pomeni, da je kartica dosegljiva 24 ur na dan.

Postopek za nakup kartice na kartomatu  je enostaven. V spodnjem delu zaslona najdete tipko z nazivom »Nakup nove kartice«. S pritiskom tipke se začne postopek za nakup. Uporabnik najprej izbere način plačila (gotovina, bančna oz. kreditna kartica, Moneta) in plača nakup kartice. Cena kartice je enaka kot na ostalih prodajnih mestih, to je 2,5 €. Kartomat poda kartico in postopek je zaključen. Če uporabnik kartico kupi z gotovino in vstavi višji znesek od 2,5 €, mu kartomat posreduje navodilo, naj novo kupljeno kartico približa čitalcu kartic, ob tem pa se presežek vplačane vrednosti naloži na kartico. Kartomat uporabnika skozi celoten postopek vodi govorno in pisno z obvestili na ekranu.

KARTOMAT NE VRAČA GOTOVINE

V primeru polnitve terminske vozovnice z višjo vrednostjo, kot je vrednost mesečne vozovnice, se preveč vplačana vrednost zapiše kot dobroimetje, ki ga je možno uporabiti za nakup terminske vozovnice v naslednjem mesecu ali za plačilo druge storitve.

KATERE DOKUMENTE POTREBUJEM?

Za nakup VREDNOSTNE Koper Card Plus kartice ne potrebujete nobenega dokumenta.

Za pridobitev TERMINSKE Koper Card Plus kartice fotografija ni potrebna. Na to vrsto kartice se zapiše pravica do uporabe različnih kategorij mesečnih vozovnic.

Glede na vrsto pravice so potrebni različni dokumenti.

1. Osnovna delavska mesečna vozovnica

  • osebni dokument

 

2. Šolska mesečna vozovnica (dijaška/študentska)

  • s strani izvajalca vzgojno-izobraževalnega programa izpolnjeno, podpisano in ožigosano Potrdilo o šolanju
  • osebni dokument ali indeks za polnoletne uporabnike

Mesečno šolsko subvencionirano vozovnico za mestni promet Koper lahko pridobi dijak/študent, ki ima subvencionirano medkrajevno vozovnico in mora za pot  do kraja šolanja prestopiti na avtobus mestnega prometa Koper.

Za otroke do vključno 4. leta starosti je prevoz brezplačen.

Terminske kartice vam ni treba zamenjati, če se vam zamenja status, le pravico za drugo vrsto mesečne vozovnice je treba zapisati nanjo.

KAJ LAHKO NAREDIM NA KARTOMATU?

Na kartomatu je mogoče:

  • kupiti novo Koper Card Plus kartico;
  • naložiti dobroimetje na vrednostno kartico;
  • naložiti mesečno vozovnico in/ali dobroimetje na terminsko kartico;
  • preveriti stanje na kartici in natisniti izpis stanja;
  • podaljšati subvencionirane mesečne vozovnice.

S kartomatom komuniciramo s pomočjo zaslona, občutljivega na dotik. Gumbi za izbiro postopkov se pojavljajo na zaslonu in na zaslonu nanje tudi pritisnemo.


Kako plačam na kartomatu?

  • z bankovci za 5, 10, 20 in 50 €
  • s kovanci za 1 in 2 €
  • s kovanci 0,05 €, 0,10 €, 0,20 €, 0,50 € v največji skupni vrednosti 10 € (omejitev je postavljena zaradi tehničnih omejitev kartomata)
  • s plačilnimi karticami ter kreditnimi karticami BA Maestro, Mastercard, Visa
  • z uporabo sistema Moneta na mobilnem telefonu

Najvišja vrednost polnitve kartice na kartomatu je 50 €.

Kartomat ne vrača drobiža

Če ob plačilu mesečne vozovnice na kartomatu ali ob nakupu nove kartice Koper Card Plus, v napravo vložite večji znesek, kot znaša vrednost polnitve oziroma nakupa vozovnice, se presežek zapiše na izbrano kartico kot dobroimetje.

Glede na vrsto kartice, lahko dobroimetje uporabite za plačilo vožnje ali za plačilo mesečne vozovnice prihodnjega meseca, za plačilo vožnje drugim osebam ali za plačilo drugih storitev, ki bodo vključene v sistem Koper Card Plus kartice.

Če na kartico ne želite nalagati dobroimetja, pripravite za polnitev ali nakup točen znesek.

Napaka pri zapisovanju

Če na kartomatu pride do napake pri zapisovanju dobroimetja ali mesečne vozovnice, to sporočite na številko 051 770 770 skupaj s podatkom o identifikacijski številki vaše kartice, ali nam pišite na info@arriva.si.

NA AVTOBUSU

Validacija

Vstop na avtobusu je mogoča le pri prvih vratih pri vozniku. Vožnjo z mestnim avtobusom plačamo takoj po vstopu z validacijo Koper Card Plus kartice. Na vsakem avtobusu je en validator, ki se nahaja pri vozniku in je namenjen plačevanju vožnje za eno ali več oseb z isto kartico in plačilu z mobilnim telefonom.

Za validacijo uporabnik Koper Card Plus kartico prisloni k validatorju, k znaku roke, ki drži kartico. Validirati se je treba ob vsakem vstopu na avtobus, tudi ob prestopu. Validirati se morajo tudi uporabniki brezplačnih vozovnic.

Pri izstopnih vratih vozil se nahajajo dodatni čitalniki – validatorji, ki so namenjeni štetju potnikov. S štetjem potnikov bo pridobljen številčni pregled nad potniki in obremenjenost posameznih odhodov, tako, da bo lažje načrtovati spremembe v shemi prog in voznem redu. Potnik se je dolžan odjaviti pred izstopom z vozila.

 


Validacija vrednostne kartice

Ob validaciji sistem od dobroimetja odšteje trenutno veljavni znesek za plačilo enkratne vožnje. Izpiše se vrednost odštetega zneska in vrednost preostalega dobroimetja. Če v roku 30 minut prestopite na drug avtobus, Koper Card Plus kartico ponovno prislonite k validatorju, sistem pa vožnjo le zabeleži. Pri tem se na validatorju izpiše PRESTOP. Ponovno se izpiše stanje na kartici, dodatni znesek se ne odšteje od dobroimetja.


Validacija terminske kartice

Ob validaciji terminske kartice bo sistem najprej preveril, ali je na kartici naložena veljavna mesečna vozovnica. Če je, bo sistem upošteval ta način plačila in s kartice ne bo trgal dobroimetja. Mesečna vozovnica na Koper Card Plus kartici velja od 1. dne v tekočem mesecu do vključno 1. delovnega dne v naslednjem mesecu. Če bo sistem zaznal, da na kartici ni veljavne mesečne vozovnice, bo odštel trenutno veljavni znesek za plačilo enkratne vožnje z možnostjo prestopanja v roku 30 minut.

Če po validaciji kartico ponovno prislonite k validatorju na istem avtobusu, se na zaslonu izpiše ŽE VALIDIRANA. Ponovno se izpiše tudi stanje na kartici.

Zvočni in svetlobni signali validatorja

  • ZELENA KLJUKICA – uspešna validacija je potrjena z zvočnim signalom in zeleno kljukico levo zgoraj. Oba signala se aktivirata tudi ob validaciji pri prestopu.
  • RUMENA UTRIPAJOČA LUČKA – rumena utripajoča lučka na sredini pomeni, da sistem deluje in čaka na validacijo.
  • RDEČ KRIŽEC – na neveljavno kartico opozorita rdeč križec desno zgoraj in zvočni signal.
  • RDEČA LUČKA – rdeča lučka na sredini opozarja na napako ali okvaro sistema.

Plačilo vožnje za več oseb

Vožnjo za več oseb lahko plačate z dobroimetjem na vrednostni ali terminski kartici. To storite pri vozniku, ki na posebnem terminalu izbere želeno število vozovnic, nato pa kartico prislonite k validatorju. Prestopni rok 30 minut velja za vse, ki potujejo z vami, vendar le, dokler potujete skupaj.



Brezplačno prestopanje

Za brezplačno prestopanje morate prestopiti in se ob prestopu validirati v roku 30 minut od prve validacije. Dejansko potovanje z avtobusom, na katerega ste prestopili, lahko traja dlje časa oziroma do končne postaje linije, na katero ste prestopili.

Kot prestop šteje vsako v roku 30 minut od plačila prve vožnje nadaljevano potovanje.

PLAČILO Z MONETO

V sistemu je možno plačilo vožnje tudi z mobilnim telefonom. Ta način plačila ne omogoča brezplačnega prestopanja v roku 30 minut. Informacije o vklopu storitve Moneta se nahajajo na www.moneta.si, storitev pa podpirajo mobilni operaterji Telekom, Si.mobil in Debitel.


Na avtobusu 
za tovrstno plačilo pokličemo standardno številko za plačevanje z Moneto 1899, nato pa telefon približamo validatorju, ki se nahaja pri vozniku. Ta način plačila ne omogoča brezplačnega prestopanja in tudi ne plačila vožnje za več oseb.


Na kartomatu sledimo navodilom na zaslonu, plačilo z Moneto se izvede s klicem na številko 180 in prislonitvijo mobilnega telefona k čitalniku in zapisovalniku.

Za pomoč smo vam na voljo na telefonski številki 051 770 770.

NADZOR NAD PLAČILOM IN VELJAVNOSTJO KARTIC

Nadzor na mestnih avtobusih opredeljujeta dokumenta Pravilnik o notranji kontroli družb skupine Arriva Slovenija in Splošni prevozni pogoji za prevoz potnikov in prtljage v mestnem linijskem prevozu potnikov v Mestni občini Koper.

Obveznost uporabnika – potnika je, da si pred vstopom v vozilo kupi vozovnico za prevoz z mestnim linijskim prevozom potnikov in vozovnico validira pri vstopu v vozilo.

Nadzor plačila voznine se izvaja ob vstopu potnikov v avtobus, izvajajo ga vozniki in kontrolorji koncesionarja Arriva Dolenjska in Primorska d.o.o.

Nadzor veljavnosti vozovnic in kartic se izvaja tudi med vožnjo. Pri izvajanju kontrole plačila voznine mora potnik na zahtevo kontrolorja Arrive le-temu izročiti kartico v elektronski pregled plačila voznine, pri čemer se je na njihovo zahtevo dolžan izkazati z lastnim osebnim dokumentom s sliko. Potnik v vozilu, ki nima vozovnice, mora vozilo zapustiti na zahtevo kontrolorja Arrive. Potniku v vozilu, ki ima neveljavno vozovnico, ali se ne izkaže z lastnim osebnim dokumentom s sliko, kontrolor Arrive odvzame kartico.

Nadzor plačila vožnje z mobilnim telefonom izvaja kontrolor Arrive tako, da potnik na zahtevo kontrolorja pokliče na telefonsko številko 1899 in svoj GSM aparat prisloni na kontrolorjev terminal, kjer se opravi potrditev plačila voznine in se le ta izpiše na kontrolorjevem terminalu. Potnik v vozilu, ki ni plačal vožnje ali ne pristane na kontrolo plačila vozovnice, mora vozilo zapustiti na zahtevo kontrolorja izvajalca. Šteje se, da potnik nima vozovnice, če se sklicuje na nedelovanje mobilnega telefona ob kontroli plačila vožnje.

Uporabniki terminskih kartic, ki se glasijo na ime, se morajo ob kontroli na avtobusu na zahtevo kontrolorja Arrive izkazati z osebnim dokumentom s fotografijo (osebna izkaznica, potni list, vozniško dovoljenje, kolesarski izpit, indeks, dijaška ali študentska izkaznica).

Uporabnik/-ca – potnik/-ca, ki ob vstopu v vozilo ne validira Koper Card Plus kartice, kartice ne pokaže kontrolorju Arrive ali ne pove številke vozovnice, se kaznuje z globo 40 €.

Prevoznik ne povrne škode za odvzeto Koper Card Plus kartico z naloženo vozovnico. Strošek ponovne izdaje odvzete Koper Card Plus kartice znaša dodatnih 50 €.