V mestnem prometu Kranj v teh dneh poskusno vozi sodoben avtobus na električni pogon MAN Lion’s City E, saj bo osem takih že v prihodnjem letu tudi redno vozilo po Mestni občini Kranj. Novo pridobitev, ki bo pomembna prispevala k razogljičenju javnega potniškega prometa, so danes predstavili župan Mestne občine Kranj Matjaž Rakovec ter predstavnika proizvajalca vozil, podjetja MAN Truck & Bus Slovenija in podjetja Arriva Slovenija, ki v Kranju izvaja mestni potniški promet.
Mestna občina Kranj (MOK) bo od podjetja MAN Truck & Bus Slovenija, d. o. o., kupila osem električnih avtobusov, štirje bodo prispeli v prvi polovici, ostali do konca prihodnjega leta. Dobavitelj je dal prav zdaj za krajše obdobje na voljo testni električni avtobus in ta bo do 20. novembra občasno vozil na linijah 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8 in 15 mestnega prometa. Potniki ga že spoznavajo, danes pa so ga uradno preskusili tudi predstavniki MOK, Arrive, MAN Truck & Bus Slovenija in medijev.
»Zadovoljen sem, da se bližamo zastavljenim ciljem – razogljičenju prometa v Kranju in s tem tudi k podnebni nevtralnosti, ki smo se ji zavezali z misijo 100 podnebno nevtralnih in pametnih mest do leta 2030. Veseli me, da je koncesionar aktivno pristopil k ozelenitvi mestnega prometa v Kranju. S tem delamo nove pomembne korake na področju trajnostne mobilnosti ob čedalje bolj razvejanem sistemu KRsKOLESOM in projektu E-mobilnost v MOK. V okviru slednjega bomo do leta 2035 zamenjali celoten vozni park uprave MOK, javnih zavodov in javnega podjetja, po Kranju pa postavljamo nove javne polnilnice in sončne elektrarne na strehah javnih stavb. Ob tem bomo na treh lokacijah postavili tudi e-polnilnice za avtobuse, med drugim na Zarici pri Centralni čistilni napravi, kjer je na strehi enega od objektov že sončna elektrarna in bo napajala še polnilno postajo, nameščen pa je tudi baterijski sistem za shranjevanje električne energije. Vse to so res dobre novice za okolje,« je povedal župan Mestne občine Kranj Matjaž Rakovec.
Po ocenah Arrive zamenjava zgolj štirih vozil na običajen (dizelski pogon) za električna vozila in postavitev dveh hitrih polnilnic pomeni razogljičenje skupno 313 tisoč kilometrov, kar je 360 tisoč kilogramov manj izpustov CO2 letno oziroma 5,4 milijonov kilogramov manj CO2 v 15-letni življenjski dobi vozil.
Iztok Štrukelj, direktor poslovnega razvoja, Arriva Slovenija, je k temu dodal še: »Celotna zgodba je primer dobre prakse večletnega sodelovanja ambicioznega naročnika, Mestne občine Kranj, in usposobljenega izvajalca, podjetja Arriva. Mestna občina Kranj je prva občina v Sloveniji, ki se je lotila take investicije in veseli nas, da smo lahko pri tem na podlagi bogatih izkušenj v strokovno pomoč. Težimo in tudi osvajamo cilje, kot so ozelenitev javnega potniškega prometa in zmanjšanje emisij hrupa v mestnem jedru z zamenjavo energenta v največji možni meri. Upamo, da nam bo v prihodnje uspelo tudi, da se bo zaradi večjega udobja in v korist okolja za uporabo javnega potniškega prometa odločalo čedalje več ljudi. Kakor kažejo izsledki prvega tedna poskusnih voženj z e-avtobusom, so potniki navdušeni nad vožnjo v tihem, udobnem in prostornem vozilu, prav tako vozniki avtobusov, ki bodo tako vozili v bolj udobnih delovnih razmerah.«
(Tehnične) lastnosti e-avtobusa MAN Lion’s City E je predstavil Jan Löwhagen, direktor MAN Truck & Bus Slovenija: »Ponosni smo in veseli, da bodo prav naši avtobusi, ki se ponašajo z nagrado avtu leta 2023, potnike in obiskovalce Kranja popeljali v okolju prijazno mobilnost v Mestni občini Kranj. Hvala za priložnost, da smo lahko del zelene Slovenije, zelenega Kranja. Ta vozila odlikuje popolnoma čisto – brez emisij – in tiho delovanje, z enim polnjenjem akumulatorjev pa v povprečju opravijo več kot 250 kilometrov. Električni motor ima skupno do največ 240 kW moči, skupna zmogljivost baterij pa znaša kar 480 kWh. Dodatno energijo vozilu zagotavljajo napredni sistemi, ki izkoriščajo tudi energijo ob zaviranju, kar je izrednega pomena pri avtobusih, ki se uporabljajo v mestnem potniškem prometu. Ker so akumulatorji na strehi, pogonski sklop pa ne sega v prostor za potnike, ima avtobus veliko bolj prostorno notranjost, še zlasti v novo zasnovanem zadnjem delu. Tako vozilo tako omogoča prevoz do 80 potnikov, saj ima 35 sedišč in 45 stojišč, ob polni obremenitvi pa 12-metrski avtobus tehta kar 19,5 tone.«
Za nakup e-avtobusov so v MOK večino sredstev, 2,8 milijona evrov (350.000 evrov na vozilo), pridobili na razpisu Eko sklada. Razliko do polne vrednosti vozil bo pokrila MOK, in sicer predvsem z mesečnimi najemninami za avtobuse koncesionarskega podjetja Arriva.