David Martin, predsednik uprave skupine Arriva 

Spodbujanje trajnostnih sprememb: Zakaj je sodelovanje ključno za pravičnejši in bolj zelen prometni sistem

David Martin, predsednik uprave skupine Arriva 

Svetovni dan trajnostnega prometa nas pravočasno opominja, da je potniški promet najbolj trajnostna oblika mobilnosti. Omogoča milijone potovanj vsak dan, zmanjšuje onesnaženje in zastoje ter izboljšuje kakovost življenja v mestih. Dobro vemo: en avtobus lahko nadomesti 75 avtomobilov, en poln potniški vlak pa več kot 400. Več ljudi kot preide z osebnega avtomobila na javni prevoz, večje so okoljske in družbene koristi.

V Arrivi si prizadevamo spodbujati ta prehod z izboljšanjem privlačnosti potniškega prevoza za vse. Skupaj z naročniki in odločevalci si želimo vlaganj v čistejša vozila, infrastrukturo in tehnologijo, da lahko zagotovimo zanesljive in dostopne storitve, ki omogočajo pravičen in trajnosten prehod.

Javni prevoz ni le storitev med točkama A in B; je ključna infrastruktura, ki podpira gospodarski razvoj in povezuje ljudi z možnostmi. Potrebujemo spodbudno okolje, kjer vlade in lokalni naročniki omogočajo rast, nagrajujejo inovacije in vzpostavljajo povezave, ki jih Evropa potrebuje.

Doseganje podnebnih ciljev s partnerstvom

Sodelovanje je ključno za uresničitev evropskih ambicij. Operaterji, kot je Arriva, že vlagajo v sodobne vozne parke z nizkimi ali ničelnimi emisijami. A to mora spremljati enaka mera lokalne zaveze pri vlaganjih v infrastrukturo in sofinanciranje.

Pri železniškem prometu standarde in vire za elektrifikacijo tirov določajo nacionalne oblasti in evropske institucije, ne operaterji. Zato vlagamo v hibridne tehnologije v Veliki Britaniji in na Nizozemskem. Primer: 340-milijonska naložba v novo Hitachijevo tri-modalno floto za Grand Central bo omogočila vožnjo po elektrificiranih in neelektrificiranih progah. Podobna tehnologija se že uspešno uporablja na Nizozemskem; vlaki delujejo na elektriko, baterije ali dizel.

Na Češkem vlagamo 300 milijonov evrov v 22 modernih električnih vlakov Škoda, potem ko smo prejeli 15-letno koncesijo v vrednosti 750 milijonov evrov za ključne medkrajevne povezave. Novi vlaki bodo zmanjšali emisije in skrajšali potovalni čas, s čimer bodo okrepili vlogo železnice pri trajnostni mobilnosti.

Po Evropi pospešujemo tudi uvajanje električnih avtobusov in s tem uresničujemo cilj o ničelnih emisijah pri prevozu potnikov.

Vloga načrtovanja in infrastrukture pri spremembi navad

Učinkovita prometna politika in infrastruktura bistveno vplivata na izkušnjo potnikov. Prednostne avtobusne linije, zapore za avtomobile, rešitve za pretočnost in moderno urejena postajališča izboljšujejo točnost in zanesljivost. Ko je javni prevoz sestavni del urbanističnega načrtovanja, postane trajnostna izbira najbolj naravna.

Zavedamo se, da so okolju prijaznejši prevozi povezani z visokimi stroški in zahtevajo skupno ambicijo. Mesta, ki pokažejo voditeljstvo, napredujejo najhitreje. V Londonu izvajamo program modernizacije voznega parka v vrednosti 730 milijonov funtov. Do leta 2030 bodo vsi naši depoji tam elektrificirani. Lani smo kot prvi prejeli koncesijo za povsem električno avtobusno linijo v Budimpešti; 82 avtobusov brez emisij bo začelo obratovati decembra letos, investicija znaša 96 milijonov evrov.

Skupaj za skupno vizijo prihodnosti

Javni prevoz ljudem odpira vrata do zaposlitev, storitev in boljših možnosti. Zmanjšuje neenakosti in izboljšuje življenje v mestih. A za dosego okoljskih in socialnih ciljev Evrope in Združenega kraljestva bo nujno sodelovanje; usklajeno delovanje vlad, oblasti in izvajalcev prevoza.

V Arrivi verjamemo, da mora trajnostni prevoz postati osrednji del družbe, ne naknadna misel. Skupaj z zakonodajalci, regulatorji in potniki lahko zgradimo prometni sistem, ki bo čistejši, pravičnejši in dolgoročno vzdržen.